2015. május 28., csütörtök

A nagy harci helyzet ...

… az, hogy nincs idő tétovázni.


Amikor belekezdtem segítő szándékú blogom írásába, még nem láthattam, hogy a legkülönfélébb problémakörök felvázolása, legalább kétszer, ha nem háromszor annyi problémát és gondot hoz a felszínre, amit illene legalábbis érintenem.


Megértettem, hogy nem járhatom végig az utat a csecsemőkortól a fiatal felnőtt korig, nem tehetem meg, hogy egy év múlva is például még csak a csecsemők fogzásáról írjak, mivel olvasóim a legkülönfélébb életkori sajátosságokkal kapcsolatos tapasztalatokra kíváncsiak és azokra keresnek megoldásokat.


Persze az is lehet, hogy túl nagyot markoltam és elegendő lett volna csak egy kisebb életszakaszra specializálódnom, de azt éreztem, hogy tapasztalataim ugyan széleskörűek, megoldásaim működnek, azok mégis leginkább a gyermek egyedfejlődésének egészére érvényesek, mintsem néhány évet felölelő epizódra, epizódokra. 
Természetesen az egyedfejlődés is epizódokból áll, de úgy gondolom, adott életszakasz minden nehézségét ismerő szakemberek, ezt a tudást már lefektették, őket sem meghaladni, sem megcáfolni nem tudom, de nem is akarom, hanem éppen ellenkezőleg: az igazolható eredményeket, saját tapasztalataimra (is) épülő kipróbált eljárásokkal, tippekkel és trükkökkel szeretném tovább erősíteni és praktikus tanácsokat adni, pontosabban segíteni abban, hogy mindenki megtalálhassa kérdéseire a megnyugtató válaszokat.


Mint említettem, nem ragadhatok le egyetlen korcsoportnál és egyetlen problémakörnél sem, ezért úgy határoztam, hogy nem időrendben, hanem problémacsoportonként, véletlenszerűen (azért nem teljesen) ragadok ki eseteket és azt dolgozom fel.

Az azonos tárgyban keletkező írásaimat jól követhető módon jelölni fogom, így a tisztelt olvasó érdeklődési körének megfelelően kedvére szűrheti a tartalmat.
Leginkább aktualitásokhoz fogom kötni bejegyzéseimet. Hamarosan előrukkolok például az osztály kirándulásokról szóló vita-, illetve gondolatindítómmal.


Ellenkező (alátámasztott) véleményekig, javaslatokig, ezt a tematikát fogom követni, abban a reményben, hogy ezzel színesebb és érdekesebb tartalmat leszek képes szolgáltatni, mintha egy-egy témában “szakbarbárkodnék” az unalomig.


Kívánok kellemes olvasgatást és azt, hogy mindenki megtalálja, amit keresett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése